یک بار برای همیشه! قیمت هر کلیک گوگل ادز چقدر است؟

امروزه تبلیغات بخش مهم هر کسب‌وکار و تجارتی هست. صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ به خوبی می‌دونن که برای کسب موفقیت بیش‌تر باید به تبلیغات درست و اصولی متوسل بشن. معرفی و فروش هر نوع کالا و خدماتی وابسته به نوع و میزان تبلیغات هست. در میان راه‌های مختلفی که برای تبلیغات وجود داره، گوگل ادز جایگاه ویژه‌ای داره. این بستر با داشتن میلیون‌ها نفر مخاطب به خوبی می‌تونه در موفقیت شما تأثیرگذار باشه. نحوه کار این منبع بر اساس تعداد کلیک‌هایی هست که هر محتوا دریافت می‌کنه؛ بنابراین باید اطلاعات شما در مورد کارکرد این پلتفرم، کامل و جامع باشه تا بهترین نتیجه رو دریافت کنید. برای موفقیت در این زمینه، بهتره حتماً دوره آموزش گوگل ادز رو دریافت و از نکات ارزشمند اون استفاده کنید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه، لطفاً تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز یک بستر و پلتفرم تبلیغاتی هست که به کاربران کمک می‌کنه کسب‌وکار و فعالیت خودشون رو تبلیغ کنن. در ابتدا نام اون، گوگل ادوردز بود؛ اما بعدها به دلایل تجاری به گوگل ادز تغییر نام داد. سیستم این پلتفرم بر اساس تعداد کلیک کاربران هستش. به این معنا که هرچه تعداد نفرات بیش‌تری روی تبلیغ شما کلیک کنن، هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، بیش‌تر خواهد شد. از ویژگی‌های مهم این بستر این هست که شما برای تبلیغ محصولات خودتون، می‌تونید کمپین‌های مختلفی رو ایجاد کنید که هر کمپین ویژگی‌ها و شرایط خاص خودش رو داره. تعداد کاربران گوگل ادز بسیار زیاد هستن و همین مسئله به کسب‌وکار شما کمک می‌کنه که به خوبی دیده و شناخته بشه. شما می‌تونید با فعالیت در این پلتفرم، تبلیغات خودتون رو در چندین موتور جستجو به نمایش بذارین و از این طریق بازدید تبلیغ رو چند برابر کنید. همچنین با ایجاد اکانت اختصاصی گوگل، می‌تونید به‌صورت اختصاصی به تبلیغات خودتون دسترسی داشته باشین و اون‌ها رو مدیریت کنید.

درواقع بهترِ بدونید که گوگل ادز سرویس تبلیغاتی گوگل هست و به‌عنوان منبع درآمد این شرکت شناخته می‌شه. توی این سرویس تبلیغاتی، سایت‌ها بر اساس الگوهایی از پیش تعیین‌شده، نمایش داده می‌شن. یکی دیگه از نکات قابل‌توجه این پلتفرم، این هستش که شما می‌تونید با استفاده از روش‌های مختلف، سایت خودتون رو در صفحه اول گوگل به نمایش بذارین. این کار در معرفی سایت و افزایش بهره‌وری اون تأثیر بسیار زیادی داره. مچ تایپ‌ها یا همون کلمات کلیدی هم در این بستر نقش کلیدی دارن؛ به این صورت که با انتخاب درست کلمات کلیدی، شما می‌تونید بازدید سایت خودتون رو چندین برابر کرده و همچنین هزینه‌های پرداختی رو هم کاهش بدین.

نحوه‌ی کارکرد گوگل ادز
همون‌طور که پیش‌ازاین گفتیم، تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات کلیکی نام دارن. در این پلتفرم شما برای معرفی سایت و کسب‌و‌کارتون در ابتدای امر هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. هزینه‌ی شما بر اساس تعداد کلیک‌هایی که روی سایت انجام می‌شه، تخمین زده می‌شه. هرچه تبلیغ شما بیش‌تر کلیک بخوره و افراد بیش‌تری اون رو مشاهده کنن، هزینه‌ی شما بالاتر می‌ره. البته توجه کنید که علاوه بر تعداد کلیک‌ها، موارد دیگه‌ای هم هستن که روی افزایش هزینه‌ها تأثیر می‌ذارن. مواردی مثل کیفیت متن، اهمیت موضوع و… نوع عملکرد این سرویس تبلیغاتی، وابسته به واژه‌ها و کلماته؛ به این معنا که هرگاه کاربران یه کلمه‌ی خاص مثل تبلت، موبایل، لپ تاپ و… رو سرچ کنن، حدود ده سایت برای اون‌ها نمایش داده می‌شه. ده نتیجه‌ی اول، همون سایت‌هایی هستن که اصول و نکات فنی رو رعایت کردن و بالاترین بازدید رو از طرف مخاطبان دریافت کردن. به عبارت دیگه، این ده سایت در رتبه‌بندی که گوگل بر اساس الگوریتم‌های خاص انجام می‌ده، تونستن رتبه‌های برتر رو کسب کنن. البته در دوره آموزش گوگل ادز مشاهده خواهید کرد که این پلتفرم، بستری رو فراهم کرده که صاحبان مشاغل با پرداخت هزینه بیش‌تر، بتونن سایت‌های خودشون رو به کمک کلیک‌های مرتبط به نمایش دربیارن. تو این مرحله میزان نمایش سایت و جایگاه اون، وابسته به هزینه‌ای هستش که شما پرداخت کردین.

مزیت‌های گوگل ادز

ازاونجایی‌که این پلتفرم در طول روز بیش از 5 میلیارد درخواست جستجو رو دریافت می‌کنه، تبلیغ در اون مزایای زیادی برای افراد داره. شما به‌راحتی می‌تونید سایت خودتون رو در این بستر، تبلیغ کنید و با دریافت اکانت اختصاصی گوگل، تبلیغات سایت رو مدیریت و بررسی کنین. مزیت‌های استفاده از گوگل ادز عبارت‌اند از:

  • ایجاد فضای رقابتی: هزاران کسب‌وکار و شرکت کوچک و بزرگ در این پلتفرم به تبلیغ کار خودشون می‌پردازن. شما باید عبارت جستجو و کلمه کلیدی رو به نحوی انتخاب کنید که در رتبه‌بندی از رقبا پیشی بگیرید و بیش‌ترین کلیک رو دریافت کنید. گوگل ادز این امکان رو فراهم کرده که با انتخاب عبارات درست و رعایت اصول فنی، در نتایج جستجو به بهترین شکل ممکن دیده بشید.
  •  افزایش ترافیک سایت: این پلتفرم معتقدِ که سایت‌ها به ازای هر 1 دلاری که هزینه می‌کنن، 8 دلار سودآوری دارن. در این بستر شما می‌تونین ترافیک سایت رو بالا ببرید، بیش‌ترین بازدید رو دریافت کنید و به سود سرشار برسید. تبلیغ شما در این پلتفرم، حتی تماس تلفنی و بازدید حضوری رو هم افزایش می‌ده؛ بنابراین هرگز از دوره آموزش گوگل ادز و نحوه کار با اون غافل نشید.
  • امکان انجام تبلیغات هدفمند: توی این سرویس تبلیغاتی، شما می‌تونید تبلیغات هدفمند داشته باشید؛ به این معنا که عبارات کلیدی رو دسته‌بندی کنید و سایت شما تنها در جستجوهای خاصی نمایش داده بشه. به‌طور مثال، شما می‌تونید از عبارت لباس شب زنانه، لباس کودکانه و… استفاده کنید. همچنین شرایطی برای شما فراهمِ که مکان، سن، زبان و سایر ویژگی‌ها رو هم تفکیک کنید. این کار باعث می‌شه ترافیک سایت شما بی‌خودی بالا نره و هزینه‌ی کم‌تری رو پرداخت کنید. علاوه بر این، مطمئن هستین که کاربران و مشتریان افرادی هستن که واقعاً به تبلیغ شما نیاز دارن.
  • کنترل هزینه‌ها: در گوگل ادز شما می‌تونین میزان بودجه‌ای که در نظر گرفتین رو مشخص کنید. می‌تونید تعیین کنید که در روز یا ماه چقدر می‌خواین هزینه کنید. درواقع شما تنها در حالتی پول پرداخت می‌کنید که کسی روی تبلیغ شما کلیک کرده و اون رو دیده باشه. این کار از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کنه.
  • بررسی میزان موفقیت: با داشتن اکانت اختصاصی گوگل، می‌تونید به خوبی میزان موفقیت خودتون رو مشاهده و بررسی کنین. درواقع شما باگذشت زمان، میزان تأثیرگذاری تبلیغات رو مشاهده و نتایج اون رو تجزیه‌وتحلیل می‌کنید. این کار به شما کمک می‌کنه که در صورت نیاز، روند کار رو تغییر و نحوه تبلیغات رو عوض کنید. از این طریق شما راه‌های مختلفی رو برای رسیدن به هدف موردنظر امتحان خواهید کرد.

قیمت هر کلیک در گوگل ادز

برای محاسبه‌ی قیمت هر کلیک در گوگل ادز، فاکتورهای زیادی نقش دارن. شما باید عوامل مختلفی رو مدنظر قرار بدین تا بتونید هزینه‌ی پرداختی رو تخمین بزنید. در ادامه مهم‌ترین عوامل رو بررسی خواهیم کرد:

  • کلمه کلیدی: اولین و مهم‌ترین فاکتور برای برآورد هزینه‌ها کلمه کلیدی هستش. هزینه‌ی کلمه کلیدی در صنایع و رشته‌های مختلف متفاوته؛ بنابراین هزینه‌ی شما بستگی به نوع فعالیت سایت داره.
  • هزینه و استراتژی که شما برای تبلیغ مشخص می‌کنید: این مورد اهمیت بسیار زیادی در تخمین هزینه‌ها و ارزش تبلیغ داره. اگر شما برای هر کلیک، بالاترین هزینه یعنی 1 دلار رو مشخص کرده باشین و استراتژی دریافت هزینه رو روی حالت کلیک دستی قرار داده باشین، بیش‌ترین هزینه رو پرداخت خواهید کرد. این کار اعتبار تبلیغ شما رو در مقایسه با سایر رقبا بالا می‌بره.
  • کیفیت سایت و نمره‌ی کیفیت کلید واژه: هرچقدر سایت شما ازنظر فنی شرایط بهتری داشته باشه، گوگل نمره‌ی بالاتری رو به اون اختصاص می‌ده. این نمره که از 1 تا 10 متغیره، باعث می‌شه که تبلیغات سایت در رتبه‌ی بالاتر و همچنین پایدارتری باشن. این کار هزینه‌های شما رو کاهش می‌ده.
  • میزان مرتبط بودن کلمه کلیدی با محتوای سایت: هر چه این ارتباط بیش‌تر باشه، نمره و رتبه‌ی سایت بالاتر رفته و نمایش تبلیغات بهتر انجام می‌شه؛ بنابراین از کلیک بی‌مورد و پرداخت هزینه‌ی اضافی جلوگیری می‌شه.
  • سرعت بالای بارگیری در سایت
  • استفاده از قالب mobile friendly و افزایش نمره‌ی سایت
  • استفاده از کلیدواژه‌ها در تگ‌های مختلف سایت
  • نسبت تعداد کلیک‌ها به نمایش تبلیغات: هرچقد تعداد کلیک‌ها و مشاهده تبلیغات بیش‌تر باشه، کیفیت سایت بالا رفته و هزینه‌ها کم‌تر می‌شه.
  • جایگاه نمایش تبلیغ: هر چه تبلیغ شما در صفحات اول گوگل قرار بگیره، اعتبار اون بیش‌تر و هزینه کم‌تر می‌شه.
  • تأثیر رقابت بر روی هزینه: میزان رقابت روی یک کلیدواژه بر هزینه‌های اون تأثیرگذارِ.
  • تأثیر دستگاه‌ها بر روی هزینه: دستگاه‌هایی مثل موبایل، تبلت و دسکتاپ هر کدوم هزینه‌ی خاص خودشون رو دارن.
    به‌صورت کلی و طبق دوره آموزش گوگل ادز، فرمول محاسبه‌ی هزینه‌ی هر کلیک به این صورته: هزینه هر کلیک برابره با عدد رنکینگ تبلیغات سایت پایین‌تر تقسیم‌بر نمره‌ی کیفی سایت شما + 0.01 دلار. بنابراین هزینه هر کلیک چیزی حدود 1.61 خواهد بود.

تعیین قیمت هر کلیک گوگل ادز

گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی شرکت گوگل محسوب می‌شه. اهمیت اون در پیشرفت مشاغل و دیده شدن سایت‌ها بسیار زیاده. استفاده از این بستر مزایای زیادی برای افراد داره و در نهایت باعث دیده شدن و افزایش بهره‌وری سایت می‌شه. نحوه عملکرد اون بر اساس تبلیغات کلیکی هستش. به این صورت که هزینه‌ی شما بر اساس تعداد کلیک‌هایی که روی سایت شما صورت می‌گیره، مشخص می‌شه. هزینه‌ی هر کلیک به عوامل مختلفی مثل کلمه کلیدی، رتبه‌ی سایت، هزینه‌ی تعیین‌شده از سمت شما، استفاده از کلیدواژه در تگ‌ها و حتی کشور و منطقه جغرافیایی بستگی داره.

 

  • سلب مسئولیت: یونیکس مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.